1. 1. El Carnaval és una de
les festes populars per excel·lència del calendari festiu de Rubí, ja que
transforma l’espai públic de la ciutat en un escenari teatral perquè la
ciutadania surti al carrer. Les rues esdevenen aparadors de la vitalitat de la
ciutat. Es fomenta l’art efímer en la seva vessant col·lectiva, la participació
ciutadana i la promoció de la implicació d’associacions i col·lectius
culturals, així com l’ús de l’espai públic com a lloc d’interacció entre els ciutadans.
1. 2. L’Ajuntament de Rubí
estableix el Concurs de Comparses del Carnaval 2016, que té per objecte regular
la participació a la rua de dissabte de Carnaval, així com el concurs de
comparses, els quals tindran lloc el proper dia 6 de febrer de 2016.
1. 3. Hi pot participar
qualsevol col·lectiu format per un mínim de 5 persones.
2. Premis
Hi haurà tres premis en
metàl·lic que el jurat atorgarà al primer, segon i tercer classificats, segons
la major puntuació obtinguda, i que seran de 700 €, 400 € i 200 €,
respectivament, sobre els quals es practicaran les retencions fiscals que hi
corresponguin. L’abonament del premi i la retenció fiscal es faran al
representant que consti en la inscripció.
3. Jurat i veredicte
3. 1. El jurat del concurs de
comparses estarà format per diverses persones vinculades al món de la cultura.
El jurat se situarà en un punt concret del recorregut de la rua i puntuarà els
participants segons els criteris valoratius d’aquestes bases reguladores. Totes
les votacions es realitzaran puntuant de 1 a 10, sense fraccions, i se signaran
per part de cada membre.
3. 2. El veredicte del jurat
serà inapel·lable i es farà públic en l’acte de lliurament de premis que se
celebrarà el dimarts següent, 17 de febrer, a l’auditori de la Biblioteca.
4. Criteris de valoració
El jurat premiarà les
comparses tenint en compte els criteris valoratius següents: el conjunt del
col·lectiu (fins a 10 punts), la creativitat del vestuari (fins a 10 punts), el
suport d’elements com vehicles o carrosses (fins a 5 punts) i l’ambient musical
(fins a 5 punts).
5. Inscripció
5. 1. Es poden fer les
inscripcions fins al dia 2 de febrer de 2016 a qualsevol de les oficines
d’atenció al ciutadà.
5. 2. En el moment de la inscripció
s’ha de fer constar el nom del col·lectiu i també el nom, cognoms i telèfon del
representant. També s’ha d’especificar si es participa amb algun element mòbil (vegeu
punt 6 d’aquestes bases reguladores). En cas que així sigui, caldrà presentar
també la documentació i l’assegurança en vigor del vehicle.
6. Normes de desfilada de la
rua i obligacions dels participants
6. 1. Identificació. Cada
comparsa ha de portar un rètol visible amb el nom que la identifica. Aquest
rètol serà confeccionat pel mateix grup (lletres negres sobre un fons de color
blanc).
6. 2. Vehicles. Es permet la
participació amb qualsevol tipus de vehicle: carrosses, cotxes (sempre que
tinguin com a màxim 8 metres de llargada i que la documentació i l’assegurança
estiguin al corrent), etc.
6. 3. Desfilada
- Per tal d’afavorir la
fluïdesa de la rua, la distancia màxima entre comparsa i comparsa serà de 3
metres.
- Les comparses efectuaran
coreografies o figures en moviment; mai no podran ser coreografies aturades.
Durant l’actuació davant del jurat l’aturada de l’exhibició estarà pautada per l’organització
i no excedirà el minut i mig de durada per tal d’evitar una excessiva retenció
a la rua general.
- Ordre de desfilada. L’ordre
de desfilada el marcaran els organitzador segons ordre d’entrada per registre i
necessitats de l’organització. Tanmateix, l’organització es reserva la facultat
de modificar sobre la marxa l’ordre de la desfilada per raons tècniques.
- L’ús de pirotècnia està
prohibida i, per tant, podrà ser confiscada per l’organització.
- Es limita la potència dels
equips de música a entre 600 i 1.000 watts.
6. 4. El no seguiment de les
pautes que l’organització marqui durant els preparatius de la rua suposarà
la desqualificació del grup.
7. Participar-hi sense concursar.
Les comparses que vulguin
simplement desfilar sense opció a premi ho podran fer, ja que no és obligatori concursar.
En aquest cas no caldrà que s’inscriguin prèviament, però sí que hauran de
comunicar a l’organització la seva intenció d’assistir a la rua. En qualsevol
cas desfilaran al final de la columna de marxa, darrere de l’última comparsa
inscrita i en la posició que li assigni l’organització.
8. Convocatòria i lloc de
concentració
L’inici de la rua serà a les
18.30 h. Tant el lloc de concentració com l’itinerari de la rua es donaran a
conèixer en el Programa del Carnaval 2016.
9. La participació a la rua
comporta l’acceptació plena d’aquestes bases.
Informació i consulta de les
bases
Ajuntament de Rubí. Servei de
Cultura. C. Aribau, 5. 08191 – Rubí
Telèfon: 93 588 70 00 ext.
4424
Correu electrònic:
cultura@ajrubi.cat
Web: www.rubi.cat/cultura
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada